EN

لیفت لثه با لیزر چه مزایایی نسبت به روش های قدیمی دارد؟

لیفت لثه با لیزر

هزینه لیفت لثه با لیزر به عوامل متعددی همچون مکانی که کلینیک در آن قرار دارد، میزان تجربه دندانپزشک و مقدار درمانی که شما احتیاج دارید، بستگی دارد. این درمان جزء درمان‌های زیبایی محسوب می‌شود. برخی از افراد از لبخند خود راضی نیستند، زیرا فکر می‌کنند که لثه‌‌های آن‌ها بیش‌از حد معلوم است. ناگفته نماند که هریک از ما تعاریف خود را از یک لبخند زیبا داریم.

لبخند لثه‌ ای به لبخندی گفته می‌شود که هنگام لبخند، حدود 4  میلی‌متر از بافت لثه مشخص شود. حال اگر لبخند شما لثه‌ای به نظر می‌رسد، بهتر است بدانید که دقیقا چه موضوعی باعث آن شده است. فقط در این صورت است که می‌شود اقدامات پریودنتال (لثه‌ای) یا زیبایی دندان مناسب را به شما توصیه کرد، که ظاهر بهتری از دندان‌ها و لثه‌ها را به شما ارائه دهد.

در صورتی که دندان‌ها نسبت به لثه‌های شما کوتاه‌تر باشند، امکان دارد که بافت لثه بیش‌ از حد پوشانده شده باشند. می‌توان این مسئله را با جراحی پلاستیک لثه‌ها برطرف کرد که به آن افزایش تاج دندان می‌گویند. این امر شامل تغییر شکل و برداشتن بافت اضافی جهت مشخص‌شدن طول کامل دندان‌ها صورت می‌گیرد.

قیمت ایمپلنت دندان همراه با وام 50 میلیونی

به طور کلی جراحی لثه مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و جراحی‌هایی است که جهت زیبایی و درمان بر روی لثه انجام می‌شود. لیفت لثه یک روش درمانی زیبایی برای لبخند لثه‌ای و یا ترمیم خطوط ناهموار لثه می‌باشد. گاهی به این علت که بافت لثه بیش از حد روی دندان‌ها را پوشانده، آن‌ها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. لیفت لثه با لیزر این بافت اضافی را برمی‌دارد و باعث می‌شود دندان‌ها بلندتر و بهتر دیده شوند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با روند انجام و هزینه لیفت لثه توضیحاتی کامل را به شما ارائه دهیم.

روند انجام لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر موجب می‌شود شما لبخند زیباتری داشته باشید. با لیفت لثه می‌توان همه‌ی مشکلات مربوط به عدم تناسب لثه‌ها همچون تحلیل لثه یا برآمدگی بیش ازحد آن‌ها را از بین برد. قبل از انجام عمل لیفت لثه از محکم بودن ریشه‌های دندان خود مطمئن شوید، چرا که اگر ریشه‌ی دندان‌ها محکم نباشد، نمایان کردن قسمت زیادی از دندان ساختار آن را به خطر می‌اندازد.

در اولین مرحله انجام لیفت لثه در ابتدا محل جراحی را به طور موضعی بی‌حس می‌کنند. در کل عمل لیفت لثه به دو صورت زیر انجام می‌شود:

  1. تیغ جراحی و برش لثه
  2. استفاده از لیزر

قسمتی از لثه در روش جراحی بریده شده، و از استخوان جدا می‌شود، به همین علت این روش موجب خونریزی و زخم لثه می‌شود، اما در لیفت لثه با لیزر خونریزی کمتر خواهد بود و دیگر بیمار نیاز به استراحت و خوردن مسکن‌های قوی ندارد. به‌کار‌بردن لیزر در جراحی لثه، در زمان انجام کار، بافت مورد نظر را می‌بندد، و میزان خونریزی و التهاب در لثه‌ها را کم می‌کند.

علاوه بر این مدت زمان بهبودی آن نسبت به جراحی لثه با تیغ کمتر می‌باشد. در عمل لیفت لثه با لیزر، مانند روش سنتی آن خط لثه تغییر شکل یافته و دندان‌‎ها با بافت لثه متناسب می‌شوند. در این روش به جای استفاده از اسکالپل دستی از لیزر استفاده می‌شود. با استفاده از لیزر بافت لثه برداشته شده و پزشک معالج با استفاده از لیزر، بافت اضافی لثه را با دقت بیشتری بر می‌دارد.

قسمتی از لثه در روش جراحی بریده شده، و از استخوان جدا می‌شود، به همین علت این روش موجب خونریزی و زخم لثه می‌شود، اما در لیفت لثه با لیزر خونریزی کمتر خواهد بود و دیگر بیمار نیاز به استراحت و خوردن مسکن‌های قوی ندارد. به‌کار‌بردن لیزر در جراحی لثه، در زمان انجام کار، بافت مورد نظر را می‌بندد، و میزان خونریزی و التهاب در لثه‌ها را کم می‌کند.

علاوه بر این مدت زمان بهبودی آن نسبت به جراحی لثه با تیغ کمتر می‌باشد. در عمل لیفت لثه با لیزر، مانند روش سنتی آن خط لثه تغییر شکل یافته و دندان‌‎ها با بافت لثه متناسب می‌شوند. در این روش به جای استفاده از اسکالپل دستی از لیزر استفاده می‌شود. با استفاده از لیزر بافت لثه برداشته شده و پزشک معالج با استفاده از لیزر، بافت اضافی لثه را با دقت بیشتری بر می‌دارد.

مراقبت های بعد از عمل لیفت لثه

برای بهبودی سریع‌تر و هرچه بهتر، پس از جراحی لیفت لثه با لیزر، اقدامات زیر به شما توصیه می‌شود:

  • در روز اول جراحی استراحت کنید. سعی کنید فعالیت خاصی در آن روز انجام ندهید. اگر آرام‌بخش برای شما استفاده شده باشد، پس از آن حتما از کسی بخواهید تا شما را به منزل برساند.
  • پس از عمل در روز دوم و سوم فعالیت‌های بسیار کمی می‌توانید انجام دهید. در این مدت می‌توانید مطالعه کنید، تلویزیون تماشا کنید و کارهای کامپیوتری انجام دهید. در این مدت فعالیت فیزیکی ممکن است تورم بعد از عمل را افزایش دهد.
  • توجه داشته باشید که؛ روز چهارم تا نهم پس از عمل، می‌توانید تمام فعالیت‌های روزمره خود را به جز ورزش شروع کنید.
  • هیچ ملاحظه‌ی خاصی از روز دهم بعد از عمل لازم و ضروری نیست.
مقالات مفید پزشکی:  آیا کامپوزیت به دندان‌های طبیعی آسیب می‌زند؟

بعد از انجام عمل لیفت لثه غذاهای سفت، تند و چسبنده استفاده نکنید، تا لثه به طور کامل بهبود یابد زیرا در غیر این صورت ممکن است لثه تحریک شود. علاوه برآن هنگام مسواک زدن دقت کنید و به آرامی مسواک بزنید همچنین تا حد امکان از نخ دندان استفاده نکنید. حتما از دهان شویه‌های آنتی باکتریال جهت جلوگیری از عفونت لثه‌ها استفاده کنید.

به مشاوره نیاز دارید؟

فرم مشاوره و رزرو وقت

عوارض لیفت لثه با لیزر در مقایسه با جراحی قدیمی

لیفت لثه به روش درمان‌های قدیمی در مقایسه با لیزر یک لبخند لثه‌ای است که می تواند زیبایی لبخند و اعتماد بی‌حدی را به شما بدهد که به طور شگرفی تحت تأثیر زیادی قرار خواهید گرفت. به طور کلی می‌توان لبخند لثه‌ای را با استفاده از درمان‌های سنتی و قدیمی و لیفت لثه با لیزر به وجود آورد. همچنین با توجه به انواع درمان هزینه‌ی لیفت لثه مشخص می‌شود.

اگر با یک متخصص لیفت لثه صحبت کنید می‌توانید هم دقیق‌تر از هزینه‌ی آن اطلاع یابید، و هم راحت ترین و بهترین روش ترمیم و اصلاح لبخند خود را پیدا کنید. حال می‌خواهیم ببینیم چگونه لیفت لثه با روش قدیمی انجام می‌گیرد؛ لیفت لثه با روش‌های سنتی و قدیمی از تیغ جراحی استفاده می‌شود. در این روش با از بین‌بردن، بخش باقیمانده‌ی بافت اطراف دهان را ترمیم و بهینه‌سازی می‌کنند و همچنین توسط بخیه وصل می‌شود.

با استفاده از این روش خطوط کج لثه‌های شما برطرف می‌گردد و در واقع ناموزونی لبخند شما نیز از بین می‌رود و تأثیر آن بسیار قابل مشاهده می‌باشد. در روش سنتی و قدیمی، همراه با خونریزی است که یک روش تهاجمی به حساب می‌آید. لیفت لثه با استفاده از لیزر نیز توسط متخصصین،  درد و خونریزی کمتری دارد و بسیار سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود و بافت پیرامون دندان‌ها را به راحتی ترمیم می‌کند.

عوامل موثر بر هزینه لیفت لثه

هزینه لیفت لثه با لیزر به میزان بافت اضافی موجود، روش لیفت و کاری که باید بر روی لثه‌ها انجام شود، بستگی دارد و متفاوت است. به این دلیل که لیفت لثه یک درمان زیبایی است، لزوما از نظر پزشکی ضروری نمی‌باشد. ناگفته نماند که تحت پوشش بیمه دندانپزشکی هم نمی‌باشد. ولی اگر دندانپزشک شما نسبت به دلایل مرتبط با بهداشت دهان و دندان، لیفت لثه را توصیه کند، بیمه احتمالا بخشی از هزینه را پرداخت کند.

ولی می‌توانید برای جزئیات بیشتر از ارائه‌دهندگان بیمه‌های دندانپزشکی کمک بگیرید. در صورتی که هنگام لبخند‌زدن، بافت لثه شما بیش از حد مشخص باشد و این موضوع باعث ناراحتی شما می‌شود، می‌توانید برای لیفت لثه گزینه مناسبی باشید. حال هزینه لیفت لثه با لیزر یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی انتخاب شما تاثیر می‌گذارد. قیمت روش‌های متفاوت اصلاح طرح لبخند از جمله هزینه لیفت لثه می‌باشد.

هزینه لیفت لثه با لیزر به میزان بافت لثه که باید درمان شود و تعداد دندان‌ها بستگی دارد. به میزان قابل توجهی هزینه درمان یک دندان کمتر از ایجاد تغییرات در کل خط لثه است. به طور کلی عواملی که بر هزینه لیفت لثه با لیزر تاثیرگذار هستند  عبارتند از:

  • میزان درمان موردنیاز در لیفت لثه با لیزر

 دکتر دندانپزشک لیفت لثه با لیزر را می‌تواند بر روی یک دندان، چند دندان و یا خط کامل لثه انجام دهد. در صورتی که فقط یک دندان شما به درمان نیاز داشته باشد، احتمالا هزینه شما بسیار کم‌تر خواهد بود، ولی اگر کل خط لثه به درمان نیاز داشته باشد، هزینه لیفت لثه با لیزر نیز بیشتر می‌شود. پیوند بافت نرم نیز در برخی موارد برای دسترسی به نتایجی مطلوب و عالی، ضروری می‌باشد. که این مسئله نیز یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر هزینه لیفت لثه است.

  • روش‌های درمانی اضافی

 اغلب لیفت لثه با سایر درمان‌های زیبایی همراه می‌شود. مثلا برای داشتن لبخندی یکنواخت‌تر و زیباتر، لیفت لثه با کامپوزیت و یا لمینت ونیر می‌تواند نتیجه نهایی را تا حد زیادی بهبود ببخشد. پس در صورتی که درمان‌های اضافی لازم باشد، هزینه لیفت لثه با لیزر به مراتب بالاتر از درمان به تنهایی خواهد بود.

  • دریافت بی‌حسی

 به طور کلی بی‌حسی در هزینه لیفت لثه، موضوعی را در بر می‌گیرد که برای راحتی بیماران در نظر گرفته شده است. با این حال نیز برخی افراد بافت لثه حساسی دارند و یا استرس زیادی را در انجام عمل تحمل می‌کنند. در صورتی که به شدت مضطرب و عصبی باشید، دندانپزشک می‌تواند از یک آرام‌بخش قوی برای شما استفاده کند. و البته توجه داشته باشید که این آرام‌بخش در هزینه لیفت لثه با لیزر تاثیرگذار خواهد بود.

  • تجربه دندانپزشک

 این عمل یک فرآیند بسیار حساس است و در انجام آن باید از ظرافت و دقت بالایی برخوردار بود. لازم به ذکر است که یک دندانپزشک با تجربه و با مهارت در زمینه لیفت لثه می‌تواند نتایج خوبی را همانطور که انتظار دارید ارائه دهد. کار با لیزر نیازمند مهارت بالا و دقت است، که اگر به روش صحیح انجام شود می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

مقالات مفید پزشکی:  همه چیز درباره اینله و آنله دندان

نابراین می‌توان گفت یکی دیگر از عوامل مهم تاثیرگذار در هزینه لیفت لثه با لیزر، مهارت و تجربه بالای دندانپزشک است. ولی پیشنهاد می‌شود با مشاهده تبلیغاتی که لیفت لثه با هزینه‌های بسیار کم را پیشنهاد می‌دهند، اصلاح لبخند خود را به خطر نندازید. نکته قابل توجه این است که کوچک‌ترین اشتباه در این عمل ممکن است باعث تغییرات ناخوشایندی در چهره شما شود. بنابراین برای دریافت یک نتیجه بهتر بهتر است به یک متخصص با تجربه یا کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید.

  • بیمه دندانپزشکی

 همانطور که گفته شد، هنگامی که لیفت لثه با لیزر به عنوان یک‌ روش درمانی زیبایی انجام شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. در هر صورت اگر برای از بین‌بردن بافت‌های آسیب دیده به وسیله بیماری‌های لثه به این درمان نیاز دارید، ممکن است بیمه دنداتپزشکی حداقل بخشی از هزینه درمان شما را پرداخت کند. البته همه‌ی بیمه‌ها هزینه لیفت لثه با لیزر را با هدف درمان تحت پوشش قرار نمی‌دهند. پس قبل از تصمیم‌گیری برای ادامه درمان خود، حتما تمامی جوانب را مورد بررسی قرار دهید.

دوران نقاهت لیفت لثه با لیزر

دوره نقاهت لیفت لثه به وضعیت لثه بیمار و نوع روش درمان بستگی دارد. به طور کلی برای بیشتر افراد مدت زمان بهبود بسیار کم می‌باشد. درد و تورم بیشتر از چند روز ادامه ندارد و سریعا رفع می‌شود. امروزه با استفاده از روش مدرن لیزر دیگر نیازی به بخیه نیست، به همین علت دوره نقاهت هم بسیار کوتاه‌تر شده است. بیمار می‌تواند برای کاهش درد و تورم، با مشورت دندانپزشک خود، از داروهای مسکن استفاده کند.

 با وجود این که این جراحی دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد، ولی با این حال نیز باید حتما دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های لازم پس از جراحی را به طور کامل رعایت کنید. اگر افراد مراقب‌ها و دستورالعمل‌های پزشک خود را به خوبی رعایت کنند، علاوه بر این که دوره درمان به سرعت طی می‌شود، احتمال ایجاد عفونت نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تا سال‌های زیادی بدون مشکل، لبخند زیبای خود را حفظ خواهند کرد.

توجه داشته باشید افرادی که سن آن‌ها پایین بوده، و لثه آن‌ها به اندازه کافی رشد نکرده است، و یا کسانی که دچار بیماری و التهابات لثه هستند، به هیچ عنوان مورد مناسبی برای لیفت لثه نمی‌باشند. همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، هزینه لیفت لثه با لیزر با توجه به شرایط هر بیمار متفاوت است، و قیمت ثابتی ندارد.

اطلاعات بیشتر: اصلاح طرح لبخند

جمع بندی

هزینه لیفت لثه با لیزر نسبت به روش سنتی بسیار کم‌تر می‌باشد، و به دلیل مزیت‌های بیشتری که نسبت به کانتورینگ با لثه دارد، به عنوان یک روش زیبایی درمانی بسیار پرطرفدار شناخته شده است. در کل لثه‌های غیرطبیعی در مواقع لبخند‌زدن و صحبت‌کردن می‌توانند تا حدودی اعتماد به نفس شما را کاهش دهند.

در صورتی که شما هم دارای چنین مشکلی هستید، با مراجعه به یک کلینیک معتبر و مشاوره از یک دندانپزشک با تجربه و با مهارت و همچنین صحبت‌کردن درباره هزینه لیفت لثه با لیزر، تحت درمان قرار بگیرید. سپس دندانپزشک نیز اگر لبخند لثه‌ای شما را تایید کند و شما را کاندید مناسبی برای انجام این درمان بداند، می‌تواند برنامه‌ای مناسب برای درمان اصلاح طرح لبخند شما در نظر بگیرد. برای مشاوره با متخصص ارتودنسی خوب در تهران و دندانپزشک در تهران با کلینیک ما تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره و اطلاع از هزینه عمل لیفت لثه در دندانپزشکی دکتر مژگان آزادخواه با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری:

مقالات مفید

اوردنچر چیست؟
اوردنچر چیست؟

اوردنچر چیست؟ جایگزین دندان مصنوعی آیا می دانید اوردنچر چیست؟ یکی از مشکلاتی که در سیستم سلامت وجود

ادامه مطلب »
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها