EN

دندانپزشک زیبایی در تهران

بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران

دکتر مژگان آزادخواه بهترین دندانپزشک در شمال تهران با سابقه بیش از 23 سال در زمینه انجام تمامی درمان های دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی در تهران در خدمت شما است. با مشاهده ویدئوی مقابل با این دکتر باتجربه بیشتر آشنا شوید.

اگر برخی از دندانهایتان دارای پوسیدگی های جزئی است، بهترین کار این است که هرچه سریعتر برای درست کردن آنها اقدام کنید. برای ترمیم دندان از روشهایی استفاده میشود که یکی از آنها ترمیم همرنگ دندان است.دکتر مژگان آزادخواه، بهترین دندانپزشک تهران، در ادامه شما را بیشتر با دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی آشنا خواهد کرد. 

ترمیم دندان و زیبایی دندان دو زمینه ی اساسی در حوزه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی هستند که در بسیاری از موارد به هم وابسته هستند. دکتر مژگان آزادخواه، دکتر متخصص دندانپزشکی ترمیمی تهران،  در این زمینه ها آموزش دیده‌ است تا بتواند به بهترین شکل ممکن نقص ها و آسیب‌های وارد شده به نسج دندان را ترمیم یا برطرف کند و در عین حال، به زیبایی دندان ها نیز توجه کند.

بهترین دندانپزشک زیبایی در شمال تهران

بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی تهران ابتدا به حفظ قسمت باقی‌مانده دندان می‌پردازد. سپس با استفاده از تکنیک‌ها و متریال‌های مناسب، سعی می‌کند دندان اصلی را تا بیشترین حد ممکن حفظ و ترمیم کند. این مرحله بسیار مهم و اساسی است چرا که تلاش بر این است تا دندان ترمیم شده دقیقا با دندان های دیگر یک شکل باشد. این فرآیند نه تنها به بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان کمک می‌کند بلکه به ایجاد یک لبخند زیبا و هماهنگ با چهره فرد نیز کمک می‌کند. بطور کلی در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی، بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی تهران، به اصلاح طرح لبخند و دیگر روش‌های مرتبط با زیبایی دندان ها می پردازد.

استفاده از هر روش ترمیم دندان، بستگی به تشخیص دکتر متخصص دندانپزشکی ترمیمی تهران دارد. بهترین متخصص ترمیم دندان در تهران با معاینه دندانها خواهد فهمید که تا چه حد خرابی دارند. اگر میزان خرابی دندان، سطحی باشد، معمولا متخصص ترمیم دندان استفاده از روش فیشور سیلانت را توصیه می‌کند. اگر خرابی دندان عمیق باشد، از ترمیم همرنگ دندان با روش کامپوزیت، استفاده می‌شود. دکتر مژگان آزادخواه بهترین متخصص ترمیم دندان در تهران است که باکیفیت ترین خدمات درمانی را با بهترین هزینه ترمیم دندان به شما ارائه می دهد. 

ترمیم دندان چیست؟

خوردن مواد غذایی ناسالم، سیگار کشیدن و … باعث ایجاد خرابی در دندان و به اصطلاح پوسیدگی آن میشود. همچنین باعث ایجاد مشکلات لثه نیز میشود، به دلیل اینکه مواد دخانی عفونت لثه و ضعیف شدن لثه را به همراه دارد. یک انسان بالغ در دهان خود دارای ۳۲ دندان است که با خرابی هر کدام از آنها باید برای ترمیم آنها به بهترین دکتر ترمیم دندان در تهران مراجعه کند. نوع مواد و روشی که دکتر ترمیم دندان برای ترمیم دندانهای جلو استفاده می‌ کند با دندانهای عقب متفاوت است. این تفاوت به این دلیل است که شکل دندانهای جلو با دندانهای عقب فرق میکند. ترمیم دندان بیشتر برای دندانهای جلو استفاده میشود.

ترمیم دندان با مواد همرنگ دندان، از شیوه های جدید پرکردن خرابی های دندان است. در گذشته دکتر ترمیم دندان از موادی استفاده میکرد که ترکیبات و رنگ آن فلزی بوده که به نام آمالگام شناخته میشدند. این نوع مواد امروزه هم کاربرد دارد، اما در مقایسه با گذشته با روی‌ کار آمدن مواد همرنگ دندان، استفاده از آن کاهش یافته است. این مواد در انواع مختلفی وجود دارند که جنس آنها تعیین کننده نوعشان است. کامپوزیت پرسلینی، کامپوزیت رزینی و کامپوزیت یا لمینت دندان از انواع موادی هستند که برای ترمیم دندان استفاده میشوند.

ترمیم همرنگ دندان

خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان در تهران، خدمات گسترده‌ ای برای ترمیم و زیبایی دندان‌ ها ارائه می‌دهد. برخی از خدمات مهم این متخصصان عبارتند از:

  1. ونیر دندان (Dental Veneer):

    • توضیحات: ونیرها یا پوسته‌های نازک، به شکل یک روکش بر روی سطوح دندان‌ها قرار می‌گیرند.
    • کاربرد: برای ترمیم دندان و پوشاندن عیوب ظاهری دندانها.
    • انواع: لمینت دندان و ونیر کامپوزیت.
  2. لمینت دندان (Dental Laminate):

    • توضیحات: نوعی ونیر غیر مستقیم که نیاز به ساخته شدن در لابراتوار دارد.
    • کاربرد: برای اصلاح طرح لبخند و بهبود ظاهر دندان‌ها.
    • فرآیند نصب: اندازه‌گیری و تراشیدن دندان، ارسال به لابراتوار، و نصب در جلسه دوم.
  3. ونیر کامپوزیت دندان (Composite Veneer):

    • توضیحات: ونیرهای ترمیمی و زیبایی که در یک جلسه و توسط دندانپزشک نصب می‌شوند.
    • کاربرد: برای ترمیم و زیبایی دندان‌ها، مخصوصاً در مواردی که نیاز به ترمیم مستقیم است.
  4. بلیچینگ دندان (Teeth Whitening):

    • توضیحات: استفاده از مواد و ژل‌ های سفید کننده برای روشن کردن دندان  ها.
    • فرآیند: پوشاندن لثه، استفاده از ژل سفید کننده، و استفاده از لیزر یا نور برای فعال کردن ژل.
  5. روکش دندان (Dental Crown):

    • توضیحات: نوعی پروتز دندانی جهت جایگزینی تاج دندان آسیب‌دیده.
    • کاربرد: برای ترمیم دندان‌های دچار پوسیدگی یا خرابی شده.
  6. بریج دندان (Dental Bridge):

    • توضیحات: پروتز دندانی برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته.
    • نوع معمولی: بریج مریلند که نیاز به تراشیدن کمتری از دندان‌های مجاور دارد.
  7. تراشیدن و شکل دادن مینای دندان:

    • توضیحات: تراشیدن و صیقل دادن سطح مینای دندان به هدف هموار کردن و زیباتر کردن دندان‌ها.
  8. جراحی لیفت لثه:

    • توضیحات: انجام جراحی‌های لثه برای اصلاح مشکلات زیبایی، مانند لبخند لثه‌ای یا فرنکتومی.
  9. افزایش طول تاج (Crown Lengthening):

    • توضیحات: جهت افزایش طول تاج دندان‌ها با تراشیدن مقداری از بافت لثه.

این خدمات نشان دهنده تنوع و جامعیت دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دارد. شما می توانید با مراجعه به دکتر مژگان آزادخواه، دکتر متخصص دندانپزشکی ترمیمی تهران، روش درمانی مناسب خود را بیابید تا لبخندی زیباتر داشته باشید. 

گالری تصاویر مطب

نمونه درمان ترمیم دندان

در زیر برخی از نمونه درمان ترمیم دندان انجام شده توسط دکتر مژگان آزادخواه، مشاهده می نمایید. در صورتی که مایل به مشاهده نمونه درمان های بیشتری هستید کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید.

روش های ترمیم دندان

برای ترمیم دندانهای پوسیده و یا خراب، دندانپزشک متخصص ترمیمی دو روش پیشرو دارد. از مزیت اصلی این روشها طبیعی بودن آنها است که در بسیاری از مواقع مشخص نمیکند دندانتان را پر و یا ترمیم کرده اید. ترمیم دندان در دو شیوه فیشور سیلانت و کامپوزیت انجام میشود که به بررسی این دو شیوه میپردازیم:

  • فیشور سیلانت

بهترین متخصص ترمیم دندان تهران از نوعی از مواد همرنگ برای پرکردن دندان استفاده می کند که فیشور سیلانت نام دارد. از این مواد به این دلیل استفاده میشود که از روند پوسیدگی دندان جلوگیری کند و اجازه ندهد که دندان بیش از این خراب شود. بیشتر دندانها در سطح شان دارای شیارهایی هستند که مواد غذایی در آنجا گیر کرده و سبب رشد باکتری میشود. به این شکل است که دندان میپوسد. استفاده از فیشور سیلانت، میتواند به منظور پرکردن این شیارها باشد تا از تجمع باکتری در آن قسمت پیشگیری کند.

  • کامپوزیت

اگر دندانهایی خراب داشته که قصد دارید آنها را ترمیم کنید بهترین شیوه، استفاده از مواد کامپوزیتی است. ترمیم دندان با این روش به راحتی انجام میشود. مواد کامپوزیتی که برای ترمیم دندان به کار میرود دارای کیفیت بالایی هستند و به همین دلیل است که در مقایسه با آمالگام از کمی قیمت بیشتری برخوردار است. مزیت اصلی ترمیم همرنگ دندان نیز در مقایسه با آمالگام، رنگ طبیعی و همرنگ بودن آن با دندان است که از این جهت طرفداران بیشتری دارد.

راه های ارتباطی

اطلاعات تماس

جهت ارتباط با متخصص دندانپزشکی زیبایی در تهران با کلینیک دندانپزشکی دکتر آزادخواه، از روش های ارتباطی زیر استفاده کنید. رزرو تلفنی و اینترنتی نیز امکان پذیر می باشد.

مزایای دندانپزشکی زیبایی

هر کدام از روشهای ترمیم دندان چه با فیشور سیلانت و چه با کامپوزیت دارای مزایایی است که باعث ایجاد تمایز بین آنها شده و کاربردشان را تعیین می‌ کند. ترمیم دندان با کامپوزیت دارای شیوه ها و مواد مختلفی است که پزشک متخصص ترمیمی تشخیص میدهد از کدامیک برای چه نوع از دندان استفاده کند. ترمیم دندان، خود به تنهایی دارای این مزیت است که طبیعی بوده و حالت زیبایی را برای دهان و دندانتان ایجاد ‌کند.

مزایای ترمیم دندان با فیشور سیلانت:
  • برای استفاده از فیشور سیلانت و قراردادن آن روی دندان لازم نیست که دهان بی حس شود.
  • از این مواد میتوان علاوه بر دندانهای دائمی، برای دندانهای شیری هم استفاده کرد.
  • ترمیم کردن دندان بدون ایجاد شکلی متفاوت و همرنگ آن
  • ترمیم همرنگ دندان از ترمیم دندان درد بسیار کمی دارد.
  • فیشور سیلانت در سریعترین زمان ممکن انجام میشود.
  • جلوگیری و پیشگیری از پوسیدن دندانها

 

مزایای استفاده از کامپوزیت برای ترمیم دندان:
  • با برداشتن پوسیدگی های دندان، مقداری از دندان سالم باقی میماند که این روش سبب حفظ و تقویت بافت دندان میشود.
  • ظاهر کاملا طبیعی و شبیه به دندان
  • در این روش نیازی نیست که مواد کامپوزیتی را تعویض کنید.
  • در زمان بهبود دندان، عوارض خاصی را مشاهده نخواهید کرد.
  • چون میزان چسبندگی مواد بسیار بالاست، باعث تقویت و ایجاد استحکام در دندان میشود.
  • لازم نیست که پس از موادگذاری، سطح آن تراشیده شود.
  • دکتر متخصص دندانپزشکی ترمیمی مواد کامپوزیتی را به صورتی ساخته که باعث ایجاد حساسیت نشود.
  • حفظ زیبایی و حالت طبیعی دندان

هزینه ترمیم و دندانپزشکی زیبایی

متخصص ارتودنسی

هزینه انجام ترمیم همرنگ دندان بستگی به عوامل مختلفی مانند دکتر متخصص دندانپزشکی ترمیمی دارد. هرچه میزان پوسیدگی و یا خرابی دندانتان بیشتر باشد، میزان قیمت پر کردن دندان بیشتر خواهد بود. عوامل دیگری همچون: مهارت پزشک متخصص ترمیمی، کلینیکی که در آن درمان انجام می‌دهید و موادی که برای ترمیم استفاده می‌شود، در هزینه پر کردن دندان تاثیرگذار است. چون ترمیم دندان کاری است که باید یکبار انجام دهید و بازگشتی ندارد، پس باید توسط بهترین متخصص ترمیم دندان در تهران انجام شود و همچنین باید از بهترین مواد استفاده کنید.

استفاده از مواد بی‌کیفیت برای دندان و همچنین انتخاب دکتر بی تجربه باعث می‌شود که مجبور به پرداخت دوباره هزینه ترمیم دندان شده و یا حتی در برخی مواقع سبب خرابی بیشتر دندان هم می‌شود. محیط تمیز و بهداشتی کلینیک برای درمان، باعث ایجاد حس خوب و کاهش استرس‌تان خواهد شد. هزینه ترمیم دندان در مقایسه با آمالگام هزینه بیشتری دارد. اما مسئله اینست که مزیت‌های ظاهری این شیوه بسیار بیشتر از آمالگام است و به همین دلیل است که برای انجام آن باید هزینه بیشتری بپردازید. برای آگاهی از هزینه دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان در مطب دکتر آزادخواه با 02188616310 تماس بگیرید.

ترمیم همرنگ دندان

در اینجا برخی از موادی که معمولا برای ترمیم دندان استفاده می شود آورده شده است:

  • رزین های کامپوزیت

رزین های کامپوزیت یک انتخاب محبوب برای پرکردن دندان هستند. آنها به پرکردگی های آمالگام ترجیح داده می شوند زیرا همرنگ دندان های طبیعی هستند و منبسط و منقبض نمی شوند و به دندان ها آسیب نمی رسانند. آنها همچنین مانند مواد فلزی ترمیم دندان، قوی و بادوام هستند. 

  • گلاس آینومر

گلاس آینومر به دلیل خاصیت چسبندگی خوب خود به ساختار دندان شناخته شده است و به آن اجازه می دهد مهر و موم محکمی بین ساختارهای داخلی دندان و محیط اطراف ایجاد کند. این ماده جزء کلیدی در ترمیم دندان است، ماده ای قوی و بادوام که به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند و سلامت دندان ها را ارتقا می دهد.

  • گلاس آینومر اصلاح شده با رزین

این ماده شبیه گلاس آینومر است اما دارای رنگ مینای دندان برای هماهنگی بهتر با دندان ها می باشد. این ماده برای دوام بیشتر طراحی شده است.

  • پرسلن

پرسلن ماده رایجی است که برای روکش دندان استفاده می شود. ونیرها پوسته هایی به رنگ دندان و ظاهر طبیعی هستند که جلوی یک دندان یا چند دندان را می پوشانند. آنها برای بهبود ظاهر دندان های آسیب دیده استفاده می شوند.

  • رزین کامپوزیت

رزین کامپوزیت یکی دیگر از مواد مورد استفاده برای روکش دندان است. رزین کامپوزیت به دلیل دوام و سهولت کاربرد به پرسلن ترجیح داده می شود.

هنگام انتخاب مواد ترمیم دندان، مهم است که سلامت دهان و دندان بیمار، محل قرارگیری دندان و ترجیحات بیمار در نظر گرفته شود. همچنین اطمینان از مطابقت مواد با رنگ طبیعی دندان برای بهترین نتیجه زیبایی بسیار مهم است. برای تطبیق رنگ دقیق تر، دندانپزشکان اغلب از راهنماهای سایه استفاده می کنند، که نمودارهای رنگی هستند که به آنها کمک می کند سایه مناسب را برای ترمیم دندان انتخاب کنند. این راهنماها بر اساس رنگ دندان های طبیعی هستند و اغلب در ترکیب با روش ها یا ابزارهای بصری برای همخوانی با رنگ دندان استفاده می شوند.

این فرم تنها یک درخواست رزرو است. در صورتی که عجله دارید بهتر است با مطب تماس گرفته و رزرو خود را قطعی کنید و یا از طریق رزرو آنلاین سایت، اقدام به گرفتن نوبت خود کنید.

ساعت کاری

سوالات متداول

خیر، امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای پر کردن و ترمیم دندان ها از مواد مناسب و عایقی استفاده می‌شود که هیچگونه عوارضی برای بدن ندارند.

اگر دندان پوسیده شده باشد برای پر کردن و ترمیم مجدد آن می‌توان از این روش استفاده نمود ولی اگر فقط ریشه عفونت کرده باشد و خود دندان آسیبی ندیده باشد نیازی به انجام این کار نیست.

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یکی از دندون های جلوییم ترک برداشته یکم. ترمیم دندان انجام بدم کاملا طبیعی میشه و معلوم نیست؟

4.7/5 - (10 امتیاز)