EN

ایمپلنت دندان با بیهوشی

ایمپلنت فرانسوی

ایمپلنت دندان با بیهوشی

کاشت ایمپلنت‌های دندانی یکی از روش‌های جدید و محبوب برای جایگزین‌کردن دندان‌های ازدست‌رفته است. به‌طوری‌که با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد و عملکرد مطلوب موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته و شاهد استفاده از این روش در کلینیک‌ها و مطب‌های تخصصی دندانپزشکی هستیم.

در این میان ایمپلنت با بیهوشی یکی از روش‌های درمانی نوین جهت کاشت ایمپلنت‌های دندانی است و بعضی از بیماران خواستار این روش برای کاشت ایمپلنت هستند. به نظر شما چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام این کار هستند؟ ایمپلنت با بیهوشی چه مزایای دارد؟

درصورتی‌که قصد کاشت ایمپلنت‌های دندانی دارید، برای یافتن پاسخ سؤالات فوق و آشنایی بیشتر با ایمپلنت دندان با بیهوشی تا پایان این مقاله با بهترین دکتر ایمپلنت در تهران همراه باشید.

لینک مفید: بهترین دکتر کامپوزیت دندان

ایمپلنت دندان با بیهوشی چیست؟

ایمپلنت دندان با بیهوشی یک روش نوین برای کاشت راحت دندان است. ممکن است به‌ خاطر دلایل گوناگونی افراد به ازدست‌دادن دندان‌ها دچار شوند و به سبب اضطراب و ترسی که از دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت دارند اقدام به پیداکردن جایگزینی برای جای خالی دندان نکنند.

کاشت با بیهوشی کامل معمولاً به دلیل ترس از ایمپلنت دندان است، افرادی هنگام مراجعه به مطب دکتر آزادخواه می‌گویند که من از ایمپلنت دندان می‌ترسم و نمی‌خواهم ایمپلنت دندان را انجام بدهم. در این زمان ما ایمپلنت دندان با بیهوشی یا سِدِیشن را پیشنهاد می‌کنیم تا بدون هیچ‌گونه حس بد و نگرانی کاشت ایمپلنت دندان را در بیهوشی و بدون درد انجام دهید. با مراجعه به بهترین دندانپزشک در تهران با خیال راحت کاشت ایمپلنت خود را انجام دهید.

این روش به دو صورت نیمه‌هوشیار و بیهوشی کامل انجام می‌شود. به کمک آن دیگر افراد دلیلی برای ترس از ایمپلنت نخواهند داشت و می‌تواند بدون استرس درمان خود را انجام دهند. معمولاً برای ایمپلنت با بیهوشی از خواب مصنوعی استفاده می‌شود که فرد به‌صورت کامل خواب است و متوجه انجام جراحی نخواهد شد.

لینک مفید: لق شدن ایمپلنت دندان

مزایای کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی

کاشت ایمپلنت‌های دندانی با بیهوشی به‌ عنوان یکی از روش‌های نوین مزایای متعددی را برای بیماران به همراه دارد. البته این روش صرفاً برای افرادی که نسبت به کاشت ایمپلنت استرس دارند، نیست و همه بیماران برای بهره‌مندی از مزایای آن می‌توانند روش کاشت با مواد بیهوشی را انتخاب کنند. به‌طورکلی برخی از مزایای کاشت ایمپلنت با سدیشن عبارت‌اند از:

  • کاهش تعداد جلسات کاشت ایمپلنت؛ با توجه‌ به اینکه بیمار به خواب مصنوعی فرومی‌رود، دندانپزشک می‌تواند بازه زمانی جراحی را افزایش داده و بدین ترتیب تعداد جلسه کاشت ایمپلنت‌های دندانی کاهش پیدا می‌کند.
  • کاشت دندان طراحی لبخند بدون هیچ استرس و اضطراب و نگرانی، به‌راحتی انجام می‌شود.
  • کاشت ایمپلنت به‌صورت مرتب، در جلسات معین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
  • امکان انجام چندین درمان دندانپزشکی در یک جلسه
  • جلوگیری از واکنش‌های ناخواسته بیمار

لینک مفید: ایمپلنت تک دندان

معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی

یکی از معایب این روش افزایش هزینه نهایی جراحی است. همچنین، برخی از عوارضی که ممکن است در جریان جراحی و بعد از آن رخ دهند، به‌عنوان معایب این روش مطرح می‌شوند.

انواع بیهوشی برای کاشت ایمپلنت

باتوجه‌به شرایط جسمی بیمار و همچنین وضعیت دهان و دندان روش‌های مختلفی برای کاشت ایمپلنت با بیهوشی وجود دارد. دراین‌خصوص انواع بیهوشی برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی به شرح زیر عبارت است از:

۱. بی حسی موضعی

بی‌حسی موضعی یکی از رایج‌ترین انواع بیهوشی برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی است. بدین صورت که دندانپزشک با تزریق داروی بی‌حس‌کننده در ناحیه لثه و استخوان فک، جراحی و کاشت ایمپلنت را انجام می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که این روش نیز برای افرادی که نسبت به کاشت ایمپلنت استرس و اضطراب دارند، مناسب است. اما کارایی آن به‌ هیچ‌ عنوان با بیهوشی با سدیشن قابل‌ مقایسه نیست.

لینک مفید: هزینه لمینت دندان در تهران

۲. بیهوشی با اکسید نیتروژن

اکسید نیتروژن یکی از انواع بیهوشی است که برای حفظ آرامش بیمار حین کاشت ایمپلنت با بیهوشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته در این نوع بیهوشی بیمار هوشیار و بیدار است و بدین جهت صرفاً برای افرادی که دلهره و ترس خفیف دارند، مناسب خواهد بود. برای انجام این نوع بیهوشی دندانپزشک از ماسک مخصوص برای استنشاق گاز اکسید نیتروژن توسط بیمار استفاده می‌کند.

تا بیمار به یک خواب مصنوعی فروبرود و بدین شکل بتواند کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی را انجام دهد. خاطرنشان می‌شود به دلیل استشمام گاز اکسید نیتروژن، این نوع بیهوشی به افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و ریوی توصیه نمی‌شود؛ بنابراین اگر جز این دسته از افراد هستید می‌بایست یک روش دیگر را برای کاشت ایمپلنت با آرام‌بخشی انتخاب کنید.

مقالات مفید پزشکی:  ایمپلنت فوری دندان چیست؟

لینک مفید: انواع ایمپلنت دندان

۳. بیهوشی عمومی

در بعضی موارد کاشت ایمپلنت، شدت استرس و اضطراب بیمار به حدی است که روند درمان را تحت شعاع قرار می‌دهد. به‌نحوی‌که دندانپزشک را از انجام جراحی و کاشت ایمپلنت بازمی‌دارد. در این‌گونه موارد برای انجام جراحی و کاشت ایمپلنت و همچنین تضمین کیفیت و موفقیت آن از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.

بدین صورت که پزشک متخصص بیهوشی به تیم دندانپزشکی ملحق شده و متناسب با سن، میزان استرس بیمار و مدت‌زمان درمان از مقدار مشخصی داروی بیهوش‌کننده استفاده می‌نماید. در این نوع کاشت ایمپلنت با بیهوشی، بیمار کاملاً آرام بوده و به خواب کامل فرومی‌رود. ازاین‌رو فرد متوجه هیچ یک از مراحل کاشت ایمپلنت نمی‌شود و دندانپزشک نیز می‌تواند بادقت و در کمال آرامش به انجام جراحی بپردازد.

لینک مفید: انواع ایمپلنت آمریکایی دندان

ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل چگونه انجام می‌شود؟

متخصص بیهوشی پیش از جراحی وضعیت سلامت بیمار را کاملاً بررسی می‌نماید و بعد از آن بسته به نوع عمل و وضعیت دندان، برای بیمار تجویز بیهوشی می‌کند. هنگامی که متخصص بیهوشی عمومی شروع به کار می‌کند، بیمار قادر به احساس درد و فشار ابزار دندانپزشکی نمی‌باشد. متخصص بیهوشی در تمام مدت عمل دندانپزشکی پیش شما می‌ماند و دائماً وضعیت تنفس شما را چک می‌کند.

آنها همچنین نبض و فشارخون شما را زیر نظر خواهند داشت. هنگامی که بیهوشی عمومی کار می‌کند، دندانپزشک شما درمان را شروع می‌کند. به‌غیراز کاشت ایمپلنت‌های دندانی، روش‌های درمانی؛ مانند پیوند استخوان، کشیدن دندان و حتی موارد کاشت ایمپلنت کامل قوس را می‌توان تحت بیهشی کامل و یا بی‌حسی موضعی انجام داد. در ادامه به برخی از عوارضی که این نوع کاشت دندان دارد می‌پردازیم.

لینک مفید: ایمپلنت فوری دندان

عوارض ایمپلنت دندان با بیهوشی چیست؟

در زیر به برخی از عوارض ممکن ایمپلنت دندان با بیهوشی اشاره می‌کنیم:

  • تورم و درد: پس از جراحی ممکن است در منطقه جراحی تورم و درد رخ دهد. این عوارض معمولاً به‌مرورزمان کاهش می‌یابند.
  • خونریزی: خونریزی کمی در محل جراحی ممکن است رخ دهد.
  • عفونت: احتمال وقوع عفونت در محل جراحی وجود دارد. دستورالعمل‌هایی را که دکتر به شما داده است را رعایت کنید تا از عفونت جلوگیری نمایید.
  • عوارض ناشی از داروها: بیهوشی ممکن است باعث عوارض ناشی از داروهای مورداستفاده برای بیهوشی شود، مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه و غیره.
  • عوارض تنفسی: در برخی موارد، بیهوشی تنفس فرد را ممکن است تحت‌تأثیر قرار داده و سبب ایجاد مشکلات تنفسی شود.

مهم است که با متخصص ایمپلنت و جراح لثه خود در مورد تمامی عوارض و مخاطرات مرتبط با جراحی کاشت ایمپلنت دندان و نوع بیهوشی مورداستفاده صحبت کنید. او می‌تواند به شما توضیح دهد که چگونه از این عوارض جلوگیری کنید و در صورت وقوع، چگونه باید عمل کنید. همچنین، اهمیت پیروی از دستورالعمل‌های پس از جراحی و مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان نیز برای کاهش احتمال عوارض بسیار مهم است.

لینک مفید: بهترین دکتر لمینت تهران

دوره نقاهت پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی

اولین 24 تا 48 ساعت بعد جراحی معمولاً تأثیرات بیهوشی کاهش می‌یابد و شما ممکن است احساس درد و تورم کمی داشته باشید. پزشک ممکن است داروهای مسکن درد یا ضد التهابی تجویز کند تا به شما کمک کند درد را کاهش دهید. همچنین، در این مدت ممکن است به شما توصیه شود که استراحت کنید و فعالیت‌های سنگین را اجتناب کنید.

به‌مرورزمان، درد و تورم کمتر خواهد شد و از بین می‌رود. شما به‌تدریج می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید؛ اما توصیه می‌شود که از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید تا به منطقه جراحی زمان کافی برای بهبود بدهید. باید توجه داشت که هر فرد به طور متفاوت به جراحی و بیهوشی واکنش نشان می‌دهد.

ایمپلنت دندان با بیهوشی برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که فوبیادنتال یا همان ترس از دندانپزشکی دارند.
  • افرادی که در برابر درد مقاومت پایینی دارند.
  • افرادی که دندان‌های حساس دارند.
  • افرادی که رفلاکس معده داشته و نسبت به ترشحات حلق حساس هستند.
  • افرادی قصد کاشت ایمپلنت در تعداد بالا به همراه درمان‌های مختلف را دارند.

به مشاوره نیاز دارید؟

فرم مشاوره و رزرو وقت

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

به دلیل متغیر بودن روش کاشت و نوع بیهوشی معمولاً نمی‌توان تا قبل از معاینه دقیق توسط یک متخصص ایمپلنت قیمت دقیقی را بیان کرد. قیمت کاشت ایمپلنت بستگی به چندین عامل دارد که عبارت‌اند از:

  • محل کاشت با بیهوشی
  • مدارک و تخصص دندانپزشک
  • نوع ایمپلنت
  • مراحل موردنیاز درمان
  • وضعیت جسمی بیمار
مقالات مفید پزشکی:  نکات مهم برای مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

در کل، هزینه کاشت با این روش متغیر و بسته به شرایط شما متفاوت است. بهترین راه برای اطلاع از قیمت دقیق، مشاوره با متخصص کاشت ایمپلنت یعنی دکتر مژگان آزاد خواه است. ایشان می‌توانند هزینه آن را به شما به‌صورت تخمینی، بر اساس شرایط شما ارائه دهند.

مقاله مفید: لمینت سرامیکی دندان

انجام انواع ایمپلنت دندان با بیهوشی در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر مژگان آزاد خواه

در این مقاله از مطب دندانپزشکی دکتر مژگان آزادخواه به بررسی ایمپلنت دندان با بیهوشی پرداختیم. مزایا، عوارض و انواع آن و هر آنچه که شما باید در مورد این نوع کاشت ایمپلنت بدانید را شرح دادیم. برای انجام این روش ایمپلنت باید به یک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. دکتر مژگان آزاد خواه متخصصی است که شما می‌توانید با خیالی آسوده اعتماد کرده و کاشت دندان خود را به ایشان بسپارید. برای اطلاع از شرایط کاشت ایمپلنت با بیهوشی و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری:

مقالات مفید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها