کامپوزیت دندان

با اقساط بلند مدت

کامپوزیت دندان به دلیل داشتن مقاومت و استحکام مناسب، معمولاً به عنوان یک روش دائمی برای ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود. با این حال، ماندگاری کامپوزیت دندان به عوامل متعددی مانند مراقبت‌های بهداشت دهانی، نوع و موقعیت ترمیم، فشار و ضربه‌هایی که به دندان وارد می‌شود و نوع فعالیت‌های روزانه شما بستگی دارد.

DSC02484-copy-min

ونیر کامپوزیت دندان
دکتر مژگان آزادخواه

دكتر مژگان آزادخواه جراح دندانپزشك، فارغ التحصيل سال ١٣٧٥ از دانشگاه دندانپزشكى مشهد و شماره نظام پزشكى ٥٧٦٨٨ داراى ٢٣ سال سابقه كار در حيطه دندانپزشكى با تجربه بالا و يكى از بهترين دندانپزشكان ترميمى و زيبايى واقع در خيابان ونك، ملاصدراى تهران است كه داراى فلوشيپ ترميمى زيبايى Esthetic cosmetic در سال هاى ٢٠٠٨ و ٢٠١٣ مى باشد كه دوره ى دندانپزشكى ترميمى و زيبايى را در حضور پروفسور دکتر برقى و آقاى دكتر يزدانى در سال ٢٠١٣ گذرانيده است. معالجه ريشه (RCT) توسط ايشان با استفاده از دستگاه اندو روتارى و RVG با دقت بسيار بالا و اندازه گيرى دقيق طول كانال در يك جلسه و بدون درد انجام مى شود. دكتر مژگان آزادخواه داراى فلوشيپ و گواهينامه معتبر ايمپلنت از آلمان در سال هاى ٢٠٠٤ و ٢٠١٥ مى‌باشد همچنين در سال هاى ٢٠١٣ و ٢٠١٦ از كشور هاى سوئيس و فرانسه فلوشيپ ايمپلنت دريافت نموده است. ايشان در طى سال هاى ٢٠٠٩ ، ٢٠١١ و ٢٠١٢ توسط پروفسوردکتر Lee از كشور كره‌ى جنوبى گواهينامه معتبر ايمپلنت را دريافت نموده است.

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 الی 20

نمونه درمان های کامپوزیت دندان

اقساط بلند ونیر کامپوزیت دندان

یکی از مزایای کامپوزیت ونیرها این است که نیازی به حذف بخش عمده‌ای از ساختار دندان برای نصب آن‌ها وجود ندارد. به عبارت دیگر، توسعه نسل جدید کامپوزیت‌ها به این دلیل است که این مواد به دنبال استفاده از حداقل میزان حذف ساختار دندان هستند. این مزیت، اجازه می‌دهد تا پوشش دهی با کمترین صدمات ممکن روی سطح دندان انجام شود و دندان شما را به شکلی طبیعی و زیبا بهبود بخشد. همچنین، کامپوزیت دندان ها قابلیت بهبود رنگ و شکل دندان‌ها را نیز دارند. در واقع، با استفاده از چندین رنگ کامپوزیت و ترکیب آن‌ها، می‌توان رنگ دندان را به شکل دقیقی تر و به طور کامل تغییر داد.

اقساط بلند مدت کامپوزیت دندان به همراه ضمانت نامه کتبی
0
اقساط بلند مدت کامپوزیت دندان به همراه ضمانت نامه کتبی
0

سوالات متداول

ونیرهای کامپوزیت، زرین های مهندسی شده ای هستند که به سطح بیرونی دندان چسبانده می شوند کاربرد این ونیرها سفید کردن دندان و بهبود لبخند شما می باشند.

 

چون مواد کامپوزیت نانوسرامیک وارداتی هستند و ساختار آن محکم تر است، قیمت آن بیشتر از ونیر سرامیک معمولی است. ولی با این حال شما می توانید برای دریافت قیمت کامپوزیت نانو سرامیک همین الان تماس گرفته و قیمت دقیق آنرا بپرسید.

 

جنس و استحکام ونیر آلمانی بیشتر از مدل های دیگر است و با اینکه هزینه بیشتری می‌پردازید در دراز مدت کمتر نیاز به ترمیم آن پیدا خواهید کرد که این صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

 

قطعا هر عملی یکسری عوارضی دارد اما این عوارض در مقایسه با فواید بسیار ناچیز می باشد. برخی از عوارض گزارش شده عبارتند از : حساسیت دندان، مشکلات لثه و … که خیلی به ندرت اتفاق می افتد.

 

 

ونیرهای کامپوزیت طول عمر بسیار کمی دارند. آنها نسبت به سایر روکش ها زمان بسیار کمتری لازم دارند و سریع اجرا می شوند اما میانگین طول عمر آنها فقط ۳ سال است. ونیرهای کامپوزیت به مرور زمان بیشتر دچار لکه می شوند. علاوه بر این، این ماده به اندازه سایر گزینه ها بادوام نیست.

 

ونیرهای کامپوزیت از این نظر ایمنی کاملا مطمئن هستند و مواد رزینی که از آن ساخته شده اند بی اثر است و به شما آسیبی نمی رساند. همچنین نسبت به پرسلن تهاجمی کمتری دارند زیرا دندان ها نیازی به سوراخ کردن ندارند زیرا رزین توسط دندانپزشک شما بر روی سطح دندان تراشیده می شود.

 

روکش‌های دندان را می‌توان برای دندان‌های کج یا دندان‌هایی ناهموار که شکل متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، اعمال کرد. اوربایت و آندربایت نیز مشکلی ندارند و می توان روکش ها را روی آنها اعمال کرد.

 

پاسخ صحیح خیر است. ونیرهای کامپوزیت به راحتی یا به همان روشی که ونیرهای چینی می‌شکنند نمی‌شکنند. ونیر کامپوزیت به دلایل مختلفی ممکن است برش خورده باشد، معمولاً گاز گرفتن و جویدن غذای سفت یا ساییدن و فشردن دندان ها باعث شکستن می شود.